הרשמו לניוזלטר

הבלוגריות שלנו

ארכיון

עושה כבר סרטונים לעסק? הגלגול הבא כבר כאן …. – ראיון עם התותחית טלי יחיה

מכירים את זה שאתם צופים בסרטונים של בעלי עסקים וחושבים לעצמכם איזה טוב זה נראה, איך הם עושים את זה כל כך בקלות? ואז מתחילות המחשבות "אני לא אוהבת לדבר למצלמה" , " לי זה לא מתאים " וכו וכו …… גם לי זה קורה ואחת מבעלות העסקים שאני עוקבת אחריה ואחרי הסרטונים הכייפים ומלאי טיפים שלה , היא טלי יחיה- create-it ללמוד ולעשות את זה בעצמך – שמלמדת עסקים איך להיות מותג מזוהה ברש


את טלי הכרתי לפני חמש שנים שיצאתי לדרכי העצמאית והחלטתי ללכת בעקבות התשוקה שלי לעזור לאנשים לחולל שינוי בגוף בבריאות ובאנרגיה על ידי שילוב של אימון מנטלי , תנועתי ותזונתי. הבנתי שהידע המקצועי הוא טוב , אבל כדי להגיע לקהל /ללקוחות צריך להכיר את המדיה הדיגטלית , נרשמתי לסדנה של טלי שעסקה בכל מה קשור לויזואליות ברשת, סדנה שבמספר שעות למדתי ותרגלתי כל כך הרבה כלים, אפליקציות, עיצוב ועוד ששימשו אותי באותו רגע ועד היום. למדתיאיך לצלם את האוכל הבריא, קצת על סרטונים (ממש בהתחלה) , איך להשאיר את הקהל בפוסט באמצעות תמונות ועוד. מאז אני עוקבת אחרי טלי ורואה את ההתפתחות גם שלה בנושא הוידאו ברשת. ולומדת ממנה כל הזמן.

בסדנא הראשונה שלי עם טלי במועדון העסקים BZB של בני שמעון


תפסתי את טלי לשיחה קצרה וכמו תמיד, כל כך נעימה, מלאת ידע ונתינה . קיבלתי ממנה יופי של 5 טיפים איך לקדם את עצמנו בנושא הוידאו ברשת שכל בעל עסק חייב להכיר.


טיפ ראשון – להתחיל לעשות ולהתנסות

הוידאו לא הולך לעזוב את חיינו , הוא כאן להישאר וימשיך להתפתח
טלי התחילה ללמוד את עולם השיווק לעסק הפרטי שלה כמעצבת גרפית, עוד שפייסבוק רק התחיל פה בארץ, מאז היא ראתה את הגלגולים של הוידאו בעולם העסקים וטוענת שהגלגול הבא כבר מעבר לפינה.

שהיא מדברת על גלגולים היא מתארת את מה שקרה בשנים האחרונות בתחום זה איך בהדרגה נכנס יותר ויותר לחיינו בשלב ראשון ב2014 עם לייבים בפייסבוק ב2015- כבר קיבל תאוצה ונהיה טירוף של ממש.
2018-בערך התחלה של הסטורי באינסטגרם , מי שכבר עסק בלייבים התגלגל בקלות לוידאו בסטורי.
והנה הזום ב2020- מקבל תאוצה בלתי רגילה בעקבות מצב עולמי חדש ושוב עסקים שהיו רגילים לוידאו עברו אליו בקלות. ויכלו לתת מענה ללקוחות ולהגיע אליהם בקלות.
2021- עוד לא ידוע, אך מצפה גלגול נוסף ללא ספק
ולכן צריך לעשות ולהתנסות להתחיל להוציא את הידע שלנו בוידאו- וכל מה שצריך זה להוציא את הידע החוצה. לכל בעל עסק יש ידע . מתוך ההתנסות, עוברים תהליך הבשלה והבנה – מה בעצם אני רוצה להגיד ?! מה הערך שאני יכול לתת ללקוחותי . ולכל אחד יש הרבה לתת. מתוך הנתינה וההשפעה הלקוחות מגיעים והמעגל מתרחב .
סרטונים קצרים של 3 דק' גם יעשו את העבודה בפייסבוק וליוטיוב. ככל שהקהל "שוהה" בסרטון יותר, רצוי מעל 30 שניות הסרטון יקבל "נק' זיכוי ברשת" האלגוריתם "מגלה" שמדובר בתוכן מעניין ומקדם אותו, תפוצה רחבה יותר וחשיפה אורגנית משמעותית.

טיפ שני – ה ת מ ד ה ועקביות


לעשות עוד ועוד ולא להפסיק גם אם לא בטוחים שזה עובד . מתוך חוויה ולמידה אישית , טלי עשתה דרך בעצמה והיום נראה שזה קל , אחרי הרבה נסיונות, חוויות והתנסויות אחת מהן היתה לפני כ-4 שנים . צילמה תוכנית שנקראת "ceatevtV שואלים את טלי" התוכנית נועדה לענות לבעלי העסקים על כל השאלות על שיווק ונראות ברשת . במשך ארבעה חודשים צילמה, ערכה, והעלתה סרטונים מלאי ערך וידע לרשתות, לאחר ארבעה חודשים הרגישה שזה לא "הוייב " שהיא ציפתה לו, לא מספיק צופים, לא מספיק שאלות ותגובות מה שגרם לה להחליט להפסיק את התוכנית. היום היא מבינה שזה היה מוקדם מדי לקבל החלטה. וממליצה להמשיך ולהתמיד לפחות 6-8 חודשים לפני קבלת החלטה על המשך או הפסקה.
לאותה תוכנית יש השפעה עד היום . בשנה האחרונה היא פגשה המון בעלי/ות עסקים מכל הארץ שציינו שראו, שלקחו וקיבלו המון מהתוכנית שלה .הכירו אותה, נחשפו לידע ולאישיות והמשיכו לעקוב אחריה ולימים גם ללקוחות. מסקנה – להתמיד ולא להפסיק, לא להסתכל לצדדים, תמיד קדימה ועם סבלנות . התוצאות לא תמיד מיידיו, אך לרוב יניבו פירות.


טיפ שלישי – לשמוע את עצמי


אחד המחסומים של אנשים במעבר לסרטוני וידאו הוא לשמוע את עצמנו. אנחנו לא רגילים לשמוע את עצמנו ופתאם זה קורה, אנחנו לא מזהים, זה נשמע אחר ומוזר ולעיתים קשה "לעיכול" . הבשורה הטובה שמתרגלים!!! הדרך לעשות את זה היא פשוטה .
במשך 14 יום להקליט כל יום סרטון של 30 שניות עד דקה שבו אתם מדברים על כל נושא שבא לכם: סרט טוב ומומלץ/ איך בחרתם מה ללבוש בבוקר/ מה גרם לך להתרגז על הילד שלך/ כל דבר שעולה לכם, פשוט להחזיק את המצלמה לצלם ולאחר מכן להאזין ולהסתכל. ואפשר לגנוז.
שני דברים קורים בהתנסות הזאת, מתרגלים לשמוע את עצמנו ומתחילים לראות איך הוידאו נראה, איך התאורה, איפה זה מיקום טוב יותר, נשמע טוב יותר, איך הרקע ועד. מתוך הלמידה הזו הסרטונים משתפרים כל הזמן , כך הסרטונים יראו כבר הרבה יותר טוב שנגיע לשלב שמעלים לרשת.

טיפ רביעי – קצת טכני


הקהל אוהב אוטנטיות , לכן אין צורך להקליט סרטונים בסטודיו לצילום וגם ממש לא צריך הרבה ציוד או להשקיע במצלמות יקרות.
איכות הצילום בפלאפונים החדשים טובה מאד- חשוב לשים לב עם מצלמים לרוחב או לאורך. לאיפה מיועד הסרטון.
איפור- הצילום לפעמים עושה חיוורון , לכן מומלץ מאד גם למי שפחות מתאפרת וגם לגברים להוסיף קצת גלוס ורדרד , קצת רימל ופודרה.
חצובה- ממליצה לרכוש חצובה לסרטונים היותר ארוכים, היציבות חשובה כדי לא לעייף את הצופה.
מיקרופון- רק במקרים בהם עומדים רחוק מהמצלמה או הסאונד בחלל פחות טוב.
תפאורה– אסטטית ומסודרת . זה הכל.
תאורה- תאורה טבעית של אור יום הכי טובה ומומלצת. לא כדאי לצלם בלילה .
עריכה- מלא תוכנות זולות וחינמיות, שאפשר מכל פלאפון לעשות בקלות.

הטיפ האחרון והחשוב – זמן


מתי עושים את זה?
אז ההמלצה של טלי לסגור ביומן – יומיים בחודש לצילומים , ביומיים אפשר ליצור "בנק " של סרטונים, בתאורה טובה , להחליף ביגוד ואביזרים כך שלא נראה שצולם באותו היום ואנחנו מסודרים עם סרטון לפעם בשבוע- שבועיים שיעלה לרשתות.
הקדישו יומיים בחודש לצילומים , נכנסים למוד ויותר קל ליצור, ממש כמו כתיבה …..

טלי אלופה , עושה הרבה פעילות רשתית ומעניקה ידע רב והמון מוטיבציה. שווה לעקוב.

הערב ב19:00-21:00 נשים מובילות עסקין- כנס און ליין – טלי תעביר עוד טיפים חשובים בנושא וידאו…. מהרו להירשם.

תודה על הטיפים הסופר חשובים
אהבתם? עזר לכם שתפו את טלי ואותי .

לבלוג
‏https://www.createit.co.il/

לדף העסקי שלי בפייסבוק
מוזמנים לעשות לייק
‏https://www.facebook.com/biz.createit/

לאינסטגרם בואו לעקוב מעניין שם 😉
‏https://www.instagram.com/tali.visual

לערוץ יוטיוב הרשמו
‏https://www.youtube.com/channel/UC1dG555_nYzSrbZ8TSEbZ1Q

אהבתן? אשמח אם תשתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אתכן:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן